Шипована гума чи липучка? Питання про вибір зимових шин часто ставиться перед власниками автомобілів, особливо в регіонах з холодним кліматом і рясними снігопадами. Кожна з цих типів шин має свої переваги і недоліки, тому рішення про вибір має бути обґрунтованим і ґрунтуватися на індивідуальних потребах і умовах експлуатації.
Шипована гума є традиційним вибором для зимового сезону. Вона забезпечує надійне зчеплення з дорогою на сніговій і крижаній поверхні. Шипи на гумі дають змогу поліпшити гальмівні характеристики автомобіля та підвищити безпеку на дорозі. Однак шипована гума має і свої недоліки. Шипи можуть пошкодити асфальтове покриття, а також збільшити шум і вібрацію під час руху. Крім того, деякі країни мають обмеження на використання шипованої гуми з метою охорони навколишнього середовища.
Липучка або нешипована гума є більш сучасним рішенням для зимового сезону. Вона забезпечує хороше зчеплення з дорогою завдяки спеціальним малюнкам протектора і використанню сучасних матеріалів. Липучка має більш комфортні характеристики, такі як поліпшена керованість і менший шум під час руху. Однак вона може бути менш ефективною на сніговій і крижаній поверхні порівняно з шипованою гумою, особливо за сильних зимових умов.
Категорія | Шипована гума | Липучка |
---|---|---|
Тип протектора | Шипи | Ребра та виступи |
Зчеплення на льоду | Відмінне | Хороше |
Зчеплення на снігу | Хороше | Відмінне |
Зчеплення на сухій дорозі | Погіршується | Не змінюється |
Рівень шуму | Високий | Низький |
Зносостійкість | Висока | Середня |
Ціна | Висока | Середня |
Найжорсткіший спосіб перевірки шин. І тут шиповані покришки значно виграють у фрикційних. Шипи дозволяють колесам чіплятися за лід, а м’які властивості липучок виявляються майже марними. Різниця гальмівного шляху між шиповкою і липучкою на льоду становить від 10 метрів навіть за швидкості 50 км/год.