Шатун – це одна з важливих деталей двигуна автомобіля, що відповідає за передачу сили від колінчастого вала на поршень. Іноді може виникнути необхідність зняти шатун з колінвалу, наприклад, при заміні поршневої групи або ремонті двигуна. У цій статті ми розглянемо цей процес докладно.
Перш ніж приступити до зняття шатуна, необхідно підготувати всі необхідні інструменти і матеріали, а також забезпечити безпеку роботи. Для цього знадобиться гайковий ключ, молоток, викрутка, спеціальні ключі для зняття гайки шатуна, а також мастило для зниження тертя. Перед початком роботи рекомендується також вимкнути запалювання і від’єднати дроти від акумулятора, щоб унеможливити випадковий пуск двигуна.
Зняття шатуна з колінвала починається з відкручування гайки, яка утримує шатун на місці. Для цього необхідно закріпити колінчастий вал за допомогою спеціального інструменту і послабити гайку за допомогою гайкового ключа. Потім слід акуратно зняти шатун з колінвалу, водночас необхідно звернути увагу на його положення й орієнтацію, щоб під час подальшого встановлення не припуститися помилки. По завершенні роботи слід перевірити якість зняття шатуна і переконатися, що він вільно рухається без тертя.
Крок | Опис |
---|---|
1 | Підготуйте необхідні інструменти, включаючи ключ для зняття гайки шатуна і гайковий ключ. |
2 | Підніміть автомобіль, щоб отримати доступ до нижньої частини двигуна. |
3 | Відкрутіть гайку шатуна за допомогою ключа для зняття гайки шатуна. |
4 | Акуратно від’єднайте шатун від колінчастого вала, знімаючи його з шийки вала. |
5 | Перевірте стан шатуна і колінвала, щоб переконатися, що вони не пошкоджені. |
6 | За необхідності замініть пошкоджені деталі. |
7 | Встановіть шатун назад на колінчастий вал і закріпіть гайку шатуна. |
8 | Опустіть автомобіль і перевірте роботу двигуна. |
Куди мають дивитися замки на шатунах?
Правило для всіх моторів загальне – якщо дивитися спереду (з боку шківа), то замки на шатуні – праворуч, а палець на поршні зміщений ліворуч.
Скільки разів можна розточити колінвал?
Одразу поясню, що колінчасті вали ВАЗ можна розточити 4 рази, ремонтний розмір вкладишів збільшується на 0,25 мм, перше розточування колінвалу буде під вкладиші 0,25, друге розточування буде під вкладиші 0,50, третє розточування під вкладиші 0,75, і останнє під вкладиші 1,00.
Як кріпиться шатун до колінвалу?
Кривошипна головка служить для з’єднання шатуна і колінвала. У більшості шатунів цей елемент роз’ємний, що зумовлено методом складання двигуна. Кришка головки фіксується на шатуні болтами, але в деяких випадках для цих цілей використовують штифти або бандажне кріплення.