Як правильно зняти шатун з колінвалу: докладна інструкція

Шатун – це одна з важливих деталей двигуна автомобіля, що відповідає за передачу сили від колінчастого вала на поршень. Іноді може виникнути необхідність зняти шатун з колінвалу, наприклад, при заміні поршневої групи або ремонті двигуна. У цій статті ми розглянемо цей процес докладно.

Перш ніж приступити до зняття шатуна, необхідно підготувати всі необхідні інструменти і матеріали, а також забезпечити безпеку роботи. Для цього знадобиться гайковий ключ, молоток, викрутка, спеціальні ключі для зняття гайки шатуна, а також мастило для зниження тертя. Перед початком роботи рекомендується також вимкнути запалювання і від’єднати дроти від акумулятора, щоб унеможливити випадковий пуск двигуна.

Зняття шатуна з колінвала починається з відкручування гайки, яка утримує шатун на місці. Для цього необхідно закріпити колінчастий вал за допомогою спеціального інструменту і послабити гайку за допомогою гайкового ключа. Потім слід акуратно зняти шатун з колінвалу, водночас необхідно звернути увагу на його положення й орієнтацію, щоб під час подальшого встановлення не припуститися помилки. По завершенні роботи слід перевірити якість зняття шатуна і переконатися, що він вільно рухається без тертя.

Як зняти шатун із колінвалу
КрокОпис
1Підготуйте необхідні інструменти, включаючи ключ для зняття гайки шатуна і гайковий ключ.
2Підніміть автомобіль, щоб отримати доступ до нижньої частини двигуна.
3Відкрутіть гайку шатуна за допомогою ключа для зняття гайки шатуна.
4Акуратно від’єднайте шатун від колінчастого вала, знімаючи його з шийки вала.
5Перевірте стан шатуна і колінвала, щоб переконатися, що вони не пошкоджені.
6За необхідності замініть пошкоджені деталі.
7Встановіть шатун назад на колінчастий вал і закріпіть гайку шатуна.
8Опустіть автомобіль і перевірте роботу двигуна.

Куди мають дивитися замки на шатунах?

Правило для всіх моторів загальне – якщо дивитися спереду (з боку шківа), то замки на шатуні – праворуч, а палець на поршні зміщений ліворуч.

Скільки разів можна розточити колінвал?

Одразу поясню, що колінчасті вали ВАЗ можна розточити 4 рази, ремонтний розмір вкладишів збільшується на 0,25 мм, перше розточування колінвалу буде під вкладиші 0,25, друге розточування буде під вкладиші 0,50, третє розточування під вкладиші 0,75, і останнє під вкладиші 1,00.

Як кріпиться шатун до колінвалу?

Кривошипна головка служить для з’єднання шатуна і колінвала. У більшості шатунів цей елемент роз’ємний, що зумовлено методом складання двигуна. Кришка головки фіксується на шатуні болтами, але в деяких випадках для цих цілей використовують штифти або бандажне кріплення.