Як правильно ставити ініціали в листах: поради та рекомендації

Ініціали – це скорочене позначення імені та по батькові людини. Вони відіграють важливу роль в офіційному та діловому листуванні, а також у різних документах. Правильне використання ініціалів допомагає встановити формальність і повагу до адресата листа.

Існує кілька правил, на які слід зважати, коли ставлять ініціали. По-перше, ініціали завжди ставляться після прізвища. Наприклад, якщо прізвище людини Іванов, а її ім’я та по батькові Олексій Петрович, то ініціали матимуть такий вигляд: Іванов А.П.

По-друге, ініціали зазвичай відокремлюються один від одного крапкою. Це допомагає поліпшити візуальне оформлення ініціалів і полегшує їхнє читання. Якщо ім’я та по батькові складаються з однієї літери, то крапку після кожної літери не ставлять. Наприклад, якщо ім’я та по батькові людини Анна Михайлівна, то ініціали матимуть такий вигляд: Михайлівна А.

ІніціалиПравило
1П.І.Б.Ініціали мають складатися з першої літери імені, по батькові та прізвища, розділених крапками.
2И. О.Ініціали мають бути записані в капіталізованій формі.
3И. О. ПрізвищеІніціали мають розташовуватися перед прізвищем, розділені пробілами.
4Прізвище І. О.Ініціали мають розташовуватися після прізвища, розділені комою і пропуском.
5Ініціали в кінці реченняІніціали мають бути записані після крапки в кінці речення.

Як правильно писати прізвище та ім’я в документах України?

Прослухати це повідомленняПризупинитиВажлива новація ДСТУ 4163:2020 – зазначати в реквізиті “Підпис” власне ім’я та прізвище підписанта. Раніше ДСТУ 4163-2003 у реквізиті “Підпис” зазначали ініціали та прізвище з великої літери. Тепер потрібно вказувати прізвище ВЕЛИКИМИ літерами, ім’я (Інна, Світлана, Анна) не замінюється ініціалами.

Як правильно підписувати документи Україна?

Прослухати це повідомленняПризупинитиЗгідно з п. 5.22 ДСТУ 4163:2020 Підпис має містити найменування посади особи, яка підписує документ (у повній формі, якщо документ оформлено не на бланку, у скороченій – на документі, надрукованому на бланку), особистий підпис (крім електронних документів), власне ім’я та прізвище.

Як розташовуються підписи на документах?

Прослухати це повідомленняПризупинитиПри підписанні документа кількома посадовими особами, які займають різне становище, їхні підписи розташовують один під одним у послідовності, яка відповідає ієрархії посад, що їх обіймають. У разі підписання документа кількома особами рівних посад їхні підписи розташовуються на одному рівні.