Як правильно скласти службову записку або лист: основні правила

Службова записка і лист – два основні види письмової комунікації в робочому середовищі. Вони використовуються для передачі інформації, висловлення думок, запиту або надання різних послуг. Однак, між ними існують деякі відмінності, які необхідно враховувати під час їх складання.

Службова записка є документом внутрішнього користування, який призначений для передачі інформації між співробітниками однієї організації. Вона зазвичай має суворий формат і містить коротку та чітку інформацію. На відміну від службової записки, лист може бути надіслано як усередині організації, так і за її межами.

Під час складання службової записки або листа необхідно враховувати кілька важливих правил. По-перше, слід почати з ясного і конкретного заголовка, який відображає основну тему повідомлення. По-друге, текст має бути доступним і легко читатися. Важливо використовувати просту і зрозумілу мову, уникаючи складних термінів або абревіатур, якщо вони невідомі адресату. По-третє, необхідно бути ввічливим і шанобливим у своєму зверненні, особливо під час написання листа.

Службова записка чи лист як правильно
Адресат:ПІБ адресата
Відправник:ПІБ відправника
Дата:дд.мм.рррр
Тема:Службова записка чи лист як правильно
Шановний/а ПІБ адресата!
Сьогодні я пишу вам цю службову записку/лист, щоб проінформувати вас про правильне оформлення цього документа.
По-перше, важливо вказати адресата, тобто ПІБ і посаду людини, якій ви адресуєте цей лист/записку.
По-друге, необхідно вказати відправника, тобто ваше ПІБ і посаду.
По-третє, слід вказати дату складання документа.
По-четверте, у темі листа/записки варто вказати її короткий зміст.
Насамкінець, шановний/ая ПІБ адресата, прошу взяти цю інформацію до уваги під час складання службових записок/листів у майбутньому.
З повагою,
ПІБ відправника

У правильно складеній службовій записці пріоритет віддається ясності та стислості. Використовуйте пряму мову, уникайте жаргонізмів і швидко переходьте до суті, зрозумілої навіть тим, хто не знайомий із темою. Хоча службова записка є діловим документом, це не означає, що вона має бути сухою та нецікавою.10 сент. 2023 г.

У якому випадку пишеться службовий лист?

Службові записки складаються з усіх тих питань діяльності, розв’язання яких належить до компетенції підрозділу і не потребує звернення до вищестоящої посадової особи. Службові записки – це свого роду листування між структурними підрозділами.

Яку юридичну силу має службова записка?

Як правило, текст службової записки не перевищує двох-трьох речень. Підбиваючи підсумки, скажемо, що службова записка є особливим видом ділового листа, який циркулює всередині однієї компанії або її філій. Службова записка є офіційним документом, який має юридичну силу.

Що таке службова записка простими словами?

Отже, службова записка – внутрішній документ організації, який використовується для комунікації між співробітниками та відділами. Найчастіше її мета – проінформувати, обґрунтувати, попросити.