Двотактний двигун – це тип двигуна, який має низку переваг перед іншими видами двигунів. Він використовується в багатьох сферах, включно з автомобільною та мотоциклетною промисловістю, а також у деяких видах маломірних суден.
Однією з головних переваг двотактних двигунів є їхня простота і компактність. Вони мають меншу кількість рухомих частин, що робить їх більш надійними і довговічними. Крім того, вони займають менше місця і можуть бути встановлені в більш компактних машинах і пристроях.
Іншою важливою перевагою двотактних двигунів є їхня висока потужність і відносно низькі витрати на обслуговування. Завдяки специфічному процесу спалювання палива і роботі на високих обертах, двотактні двигуни забезпечують більшу потужність порівняно з аналогічними чотиритактними двигунами. Крім того, вони не потребують регулярної заміни мастила і фільтрів, що знижує витрати на обслуговування і збільшує час між технічними обслуговуваннями.
Параметр | Двотактний двигун | Чотиритактний двигун |
---|---|---|
Кількість тактів | 2 | 4 |
Частота іскри | 1 раз за оберт колінчастого вала | 2 рази за оберт колінчастого вала |
Кількість масла | Менше | Більше |
Потужність | Більше | Менше |
Розмір і вага | Менше | Більше |
Складність конструкції | Простий | Складний |
Робота без змащення | Неможлива | Можлива |
Двотактний мотор можна перевозити в будь-якому положенні і не боятися, що він потече. А чотиритактний – тільки вертикально. Після перевезення 2-такник відразу готовий до роботи. Якщо чотиритактник прокотиться на боці, доведеться чекати півгодини, поки масло стече в картер, і його можна буде запускати.