Піар – це скорочення від англійського Public Relations, що в перекладі означає “відносини з громадськістю”. Це спеціальна діяльність, спрямована на встановлення зв’язків та взаємодію з різноманітними аудиторіями, з метою формування та підтримання позитивного іміджу компанії, продукту чи послуги.
В умовах сучасного інформаційного суспільства, піар стає все більш важливим інструментом ведення бізнесу. Конкуренція на ринку стає дедалі запеклішою, а споживач дедалі вибагливішим. Тому, щоб привернути увагу та викликати довіру, необхідно активно займатися піаром.
Але що робити, щоб піар був ефективним? По-перше, потрібно визначити свою цільову аудиторію. Хто вам потрібен? Які люди, організації або спільноти можуть бути зацікавлені у вашій продукції або послузі? Крім цього, необхідно вивчити інтереси і потреби вашої цільової аудиторії, щоб пропонувати їм саме те, що вони хочуть або потребують.
Дія | Опис |
---|---|
1 | Створення унікального контенту |
2 | Поширення контенту через соціальні мережі |
3 | Участь в індустріальних заходах |
4 | Взаємодія з блогерами та медіа |
5 | Організація пресконференцій та інтерв’ю |
6 | Робота з партнерами та спонсорами |
7 | Проведення рекламних акцій і конкурсів |
8 | Оцінка ефективності піар-кампанії |
Що повинен робити піарник?
Як правило, це робота з контентом сайту, ведення блогу, комунікації зі ЗМІ та інформаційними майданчиками, організація заходів і робота над підвищенням позицій у рейтингах. Найважливішою якістю піар-менеджера є комунікабельність.
Що повинен знати PR фахівець?
Які навички потрібні PR-спеціалісту
- Знати інструменти PR.
- Вміти визначати цільову аудиторію.
- Розбиратися в типах і структурі ЗМІ.
- Розуміти основи економіки, юриспруденції, менеджменту.
- Вміти писати тексти різних форматів, розсилки, листи.
- Мати високий рівень грамотності, поставлену мову.
Як працює піар?
PR-просування – це комплексні заходи, за допомогою яких компанія створює позитивний образ продукту, послуги або бренду і підвищує його репутацію. Щоб домогтися цього, розробляється стратегія з просування на ринку і підтримується постійна комунікація з цільовою аудиторією.